Да си мениджър е престижно. Тази професия включва задължения като комуникация с клиенти и търговски партньори. Мениджърът на Toasty обаче прави по-разнообразни неща – графици за работа, доставки, координира служителите си в пикови моменти, а дори и дребни ремонти. Той замества напуснал или в отпуск. Именно това виждат учениците, които пристъпват в Toasty като “Мениджър за един ден”.
Едно от първите неща, които Райна, Таня и Тодор направиха, беше да пренесат стоката, дошла от дистрибутори, към склада. Какво мислеха те за това? Таня отговори така:
- Няма как да гледаш само отстрани, без да правиш нищо.
Аз продължавам да настоявам с въпроси:
- А трябва ли мениджърът да пренася кашони към склада?
- Това не е задължение само на работниците! – продължава да е лаконична Таня.
И тримата се запознават с етикета в Toasty. Изчакват зад витрината клиентите да се насочат към външната врата и им казват групово:
- Чао! Хубав ден!
Тодор обаче се е вдъхновил:
- И заповядайте отново!
Нашият колега Тедо добавя: “Ей, може да го вземем само да казва това!”
След малко Тодор се обръща към него:
- Сега, като си излязоха клиентите, си говорим? :)
- О, никога не си говорим само! Отиваме да чистим залата!
Ентусиазмът на Тодор бе попарен.
Какво още научиха младите ни мениджъри? Да общуват с клиентите и да получават обратна връзка за продукта. Ако вчера някой от тях Ви е заговорил, това е била част от неговата работа в процеса на обучението му като мениджър. Интересно ни беше какво учениците смятат, че са научили в Toasty. Райна и Таня отговориха:
(Р.) – Отблизо се запознах с това, което учим.
(Т.) – Ние учим само материята.
(Р.) – Едно е на теория …
(Т.) – … друго е на практика!
Райна и Тодор единодушно отговориха на въпроса ми какво най-много им хареса в Toasty:
- Храната!